ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/ LINGUA PROGRAM
Lingua
Action 2- Development of Tools and
Materials
Re:
90085-CP-1-2001-1-GR-LINGUA-L2
Project:
HelloNet (http://hellonet.teithe.gr)
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ |
ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ |
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΣΥΝΤΑΞΗ |
Το ελληνικό αλφάβητο |
|
|
-
παρουσίαση του ελληνικού αλφαβήτου |
Μάθημα 1: Πώς σε λένε; Τι
κάνεις; Από πού είσαι; |
Κοινωνικές
επαφές: Ø Χαιρετισμοί πχ. Γεια σου, τι
κάνεις; Ø Συστάσεις - γνωριμίες, π.χ.
Πώς σε λένε; Με λένε Μαίρη. |
-
λέξεις και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας, κύρια ονόματα. -
εκφράσεις ώστε να τραβά κανείς την προσοχή κάποιου. |
-
οριστικό άρθρο, 3 γένη, ενικός αριθμός. -
αόριστο άρθρο, 3 γένη, ενικός αριθμός - το
τελικό -ν -
ονομαστική - αιτιατική προσωπικής αντωνυμίας - η
ερωτηματική αντωνυμία: ποιος - ποια - ποιο -
οριστική Ενεστώτα του ρήματος είμαι (κατάφαση - ερώτηση - άρνηση) -
οριστική Ενεστώτα ρημάτων Α΄ συζυγίας κάνω - κάνεις (κατάφαση - ερώτηση -
άρνηση) |
Μάθημα 2: Πόσω χρονών είσαι;
Τι δουλειά κάνεις; |
Ανταλλαγή
πληροφοριών για: Ø Την ηλικία, π.χ. πόσω χρονών
είσαι; Ø Το επάγγελμα, π.χ. τι δουλειά
κάνεις; Ø Την οικογενειακή κατάσταση,
π.χ. είσαι παντρεμένος; Ø Τον τόπο διαμονής, π.χ. πού
ζουν οι γονείς σου; |
-
λέξεις και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας. -
οικογενειακό δέντρο - οι
αριθμοί 0 -10 |
-
οριστικό άρθρο, 3 γένη, πληθυντικός αριθμός -
γενική προσωπικής αντωνυμίας -
αρσενικά ουσιαστικά σε -ης π.χ. ο καθηγητής -
θηλυκά ουσιαστικά σε -α π.χ. η γυναίκα |
Μάθημα 3: Ποιο είναι το
τηλέφωνό σου; Τι ώρα είναι; |
Τηλεφωνική
επικοινωνία: Ø Ζητώ το τηλέφωνο κάποιου, π.χ.
ποιο είναι το τηλέφωνό σου; Ø Ζητώ κάποιον στο τηλέφωνο,
π.χ. γεια σας, θα ήθελα τη Μαρία. Ø Κλείνω ραντεβού με κάποιον, Τι
ώρα να δώσουμε ραντεβού; Ανταλλαγή
πληροφοριών: Ø Ρωτώ / λέω την ώρα, π.χ. τι
ώρα είναι; |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - η
ώρα - οι
αριθμοί 11 - 30 |
- η
κτητική αντωνυμία, μου, σου… -
οριστική Ενεστώτα των ρημάτων Β2 συζυγίας, π.χ. μπορώ - μπορείς -
αρσενικά ουσιαστικά σε -ος, π.χ. ο αδελφός -
ουδέτερα ουσιαστικά σε -ο, π.χ. το ποτό. |
Μάθημα 4: Τι είναι αυτό; Ποιος
είναι αυτός; |
Ανταλλαγή
πληροφοριών για πρόσωπα: Ø Για την εξωτερική τους
εμφάνιση, π.χ. Από εμφάνιση τι λέει; Ø Για το χαρακτήρα τους, π.χ. Τι
χαρακτήρας είναι; Ανταλλαγή
πληροφοριών για πράγματα, π.χ. Τι είναι αυτό; |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας -
ανταλλαγή πληροφοριών για τιμές - οι
ημέρες - οι
αριθμοί 30 - 199 |
- η
κτητική αντωνυμία, δικός μου, δική μου, δικό μου -
θηλυκά ουσιαστικά σε -η, π.χ. η αδελφή |
Επαναληπτικό Μάθημα 1
(επανάληψη μαθημάτων 1-4) |
|
|
|
Μάθημα 5: Τα ψώνια της εβδομάδας |
Κάνω
ψώνια στη λαϊκή αγορά/ στο σούπερ μάρκετ/ στο περίπτερο. Τρόφιμα,
ποσότητες Π.χ.
Πόσο κάνει το κιλό; Θέλω μισό κιλό τυρί. |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας -
επιρρήματα τόπου - οι
αριθμοί 200 – 1.000 |
Οριστική
Ενεστώτα των ρημάτων της Β1 συζυγίας, π.χ. ρωτώ - ρωτάς -
ουδέτερα σε -ι, π.χ. ψωμί |
Μάθημα 6: Μεταφορικά μέσα |
Μετακινήσεις
με δημόσια / ιδιωτικά μέσα, π.χ. Πού κάνει στάση το λεωφ. 14; Ταξίδια
- τουριστικά γραφεία, π.χ. Λυπάμαι, δεν υπάρχει κενή θέση. |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - οι
μήνες |
-
ουδέτερα ουσιαστικά σε -μα π.χ. το όνομα -
επίθετα σε -ος -η -ο, π.χ. καλός- ή - ό |
Μάθημα 7: Καλό ταξίδι |
Ταξίδια
- διαμονή Ø Κρατήσεις, π.χ. Θα ήθελα να
κλείσω ένα δωμάτιο. Ø Διαφημιστικό φυλλάδιο, π.χ. Η
τιμή περιλαμβάνει … |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας -
ευχές για καλό ταξίδι - καλωσόρισμα -
δρομολόγια - οι
εποχές του χρόνου |
-
επίθετα σε -ος -α -ο και -ος -ιά -ιό, π.χ. ωραίος -α -ο και παλιός -ιά -ιό -
οριστική Ενεστώτα των ρημάτων ρήματος πάω, λέω, τρώω, ακούω |
Μάθημα 8: Στην αγορά |
- Αγορά ρούχων, ωράριο καταστημάτων, εκπτώσεις -
Έκφραση προτίμησης, π.χ. Σου αρέσει; |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - τα
ρούχα - τα
χρώματα |
-
θηλυκά ουσιαστικά σε -η, π.χ. η θέση / οι θέσεις - το
ρήμα αρέσει, αρέσει να... - οι
δεικτικές αντωνυμίες αυτός -ή -ό και εκείνος -η -ο |
Επαναληπτικό Μάθημα 2 (επανάληψη μαθημάτων 5-8) |
|
|
|
Μάθημα 9: Ελληνική Κουζίνα - Διασκέδαση στην Ελλάδα |
-
Παραγγέλνω φαγητό / καφέ, π.χ. Έναν ελληνικό καφέ μέτριο παρακαλώ. -
Μαγειρεύω φαγητό, π.χ. Τι μαγείρεψες χθες; -
Διασκέδαση σε σινεμά / συναυλία |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - τα
γεύματα της ημέρας, τα φρούτα |
-
Παρατατικός του ρήματος είμαι (ήμουν) -
Οριστική Αορίστου των ρημάτων της Α’ συζυγίας (κάνω - έκανα, αρχίζω -άρχισα) |
Μάθημα 10: Δημόσιες υπηρεσίες |
-
Συναλλαγές με τράπεζες, ταχυδρομεία, γραμματεία Πανεπιστημίου / ΤΕΙ -
λογαριασμοί ΔΕΗ - ΟΤΕ |
- λεξιλόγιο και εκφράσεις
σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας -
δημόσιες υπηρεσίες – χρήσιμα τηλέφωνα - ένα
γράμμα, μία ταυτότητα |
- οριστική Αορίστου των ρημάτων της Β1 και Β2 συζυγίας, π.χ. ρωτώ - ρώτησα, αργώ - άργησα - οριστική Αορίστου των ρημάτων
έχω (είχα), πάω (πήγα), λέω (είπα) - οριστική Αορίστου των ανώμαλων ρημάτων, π.χ. βλέπω (είδα) |
Μάθημα 11: Το σπίτι μου |
-
Ψάχνω για σπίτι / Νοικιάζω ένα σπίτι / Αγοράζω ένα σπίτι -
χώροι του σπιτιού -
έπιπλα / ηλεκτρικές συσκευές |
- λεξιλόγιο και εκφράσεις
σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - μικρές αγγελίες |
- αρσενικά ουσιαστικά σε -ας,
π.χ. ο άνδρας - οριστική απλού Μέλλοντα των
ρημάτων της Α’ συζυγίας, π.χ. αγοράζω – θα αγοράσω - οριστική απλού Μέλλοντα των
ρημάτων είμαι - θα είμαι, έχω - θα έχω, πάω - θα πάω, λέω - θα πω |
Μάθημα 12: Ο καιρός -Ρωτώντας το δρόμο |
-
Ρωτάω το δρόμο, π.χ. Πώς θα πάω...; / Θα στρίψετε δεξιά / αριστερά.. / Θα
προχωρήσετε ευθεία -
Ρωτάω για τον καιρό, π.χ. Τι καιρό θα κάνει; / Πώς είναι ο καιρός; / Βρέχει /
φυσάει / ο καιρός είναι καλός κτλ. |
- λεξιλόγιο και εκφράσεις
σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - απρόσωπα ρήματα που
σχετίζονται με τον καιρό, π.χ. βρέχει, φυσάει κτλ. - τα σημεία του ορίζοντα - αριθμητικά (ένας, μία, ένα /
τρεις, τρεις, τρία / τέσσερις, τέσσερις, τέσσερα / πρώτος - η -ο κτλ.) |
- οριστική απλού Μέλλοντα των
ρημάτων της Β1 - Β2 συζυγίας, π.χ. προχωρώ θα προχωρήσω - οριστική απλού Μέλλοντα ανώμαλων
ρημάτων: π.χ. βλέπω - θα δω / βγαίνω - θα βγω / έρχομαι - η πρόθεση σε συνδυασμένη με το
άρθρο, π.χ. στο(ν), στη(ν). στο |
Επαναληπτικό
Μάθημα 3 (επανάληψη μαθημάτων 9-12) |
|
|
|
Μάθημα 13: Υγεία
|
-
Ρωτάω για την υγεία κάποιου, π.χ. Τι κάνεις; / Τι συμπτώματα έχεις; -
Επίσκεψη στο γιατρό, π.χ. Πρέπει να είναι ίωση.../ Χρειάζεται να κάνετε
μερικές εξετάσεις |
- λεξιλόγιο και εκφράσεις
σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - ειδικότητες των γιατρών, π.χ. ο παθολόγος, ο
οδοντίατρος κτλ. - τα μέρη του σώματος, π.χ. το
αυτί, το κεφάλι κτλ. |
- Υποτακτική των ρημάτων Α’, Β1,
Β2, π.χ. να διαβάσω, να τηλεφωνήσω κτλ. - Υποτακτική ανώμαλων ρημάτων,
π.χ. να ανεβώ, να πω κτλ. -
χρήσεις της Υποτακτικής |
Μάθημα 14: Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) |
- Κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής
και τηλεοπτικής εκπομπής, π.χ. Ακούτε την εκπομπή.../ Πάρτε μέρος στο
διαγωνισμό μας... -
διαβάζοντας το πρόγραμμα της τηλεόρασης σε ένα περιοδικό -
διαβάζοντας στα ζώδια στην εφημερίδα |
- λεξιλόγιο και εκφράσεις
σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - ΜΜΕ, π.χ. οι εφημερίδες, τα
περιοδικά, το διαδίκτυο - τα ζώδια, π.χ. Ταύρος, Δίδυμοι |
- Προστακτική των ρημάτων Α’,
Β1, Β2, π.χ. διάβασε, τηλεφώνησε κτλ. - Προστακτική ανώμαλων ρημάτων,
π.χ. ανέβα, πες κτλ. |
Μάθημα 15: Γιορτές και έθιμα στην Ελλάδα |
-Ανταλλαγή
πληροφοριών για τις γιορτές και τα έθιμα στην Ελλάδα, π.χ. Τι κάνετε συνήθως
στην Ελλάδα την Πρωτοχρονιά; -Ανταλλαγή
πληροφοριών για γεγονότα που αφορούν συγκεκριμένα πρόσωπα, π.χ. γάμος,
ονομαστική γιορτή κτλ. |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας -
ευχές για διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας, π.χ. Να ζήσετε! / Χρόνια πολλά
κτλ. |
-
οριστική Ενεστώτα ρημάτων σε - ομαι, π.χ. γίνομαι - η
αναφορική αντωνυμία που -
χρονικά επιρρήματα, π.χ. τώρα, νωρίς κτλ. |
Μάθημα 16: Πολιτισμικά στοιχεία της Ελλάδας |
-Ανταλλαγή
πληροφοριών για την ελληνική μυθολογία -
Περιγραφή των Ολυμπιακών αγώνων και της πόλης της Θεσσαλονίκης |
-
λεξιλόγιο και εκφράσεις σχετικές με τις καταστάσεις επικοινωνίας - οι
δώδεκα θεοί του Ολύμπου, π.χ. Δίας, Αθηνά - τα
αθλήματα, π.χ. το ποδόσφαιρο, η κολύμβηση |
-
παραθετικά επιθέτων - περιφραστικός σχηματισμός συγκριτικού και υπερθετικού
βαθμού, π.χ. πιο δυνατός από, ο πιο δυνατός - οι
ερωτηματικές αντωνυμίες, π.χ. ποιος, πόσος, τι; - οι
αόριστες αντωνυμίες, π.χ. κάθε, άλλος, μερικοί |
Επαναληπτικό Μάθημα 4 (επανάληψη μαθημάτων 13-16) |
|
|
|